Stichting Blauw

School en internaat Ustrzyki Dolne

Ons eerste project in 2002. Contact op de Ambassade in Warschau met de Ambassaderaad. Op advies van en met ondersteuning van Ella Osuch van die ambassade contact gelegd met Jan Fedzak van de school en internaat in Ustrzyki Dolne. Ter plaatse gezien dat als eerste een vernieuwde keuken prioriteit was. Na terugkomst overleg met Korpschef Burg van Baarle. Hij werd eerste beschermheer van de Stichting Blauw. Op zijn advies Stichting in het leven geroepen. Eerste inzameling van kinderkleding, en speeltoestel voor school en internaat binnen Roerstreek.

Korpsleiding en fiscus gaan akkoord voor belasting vrij inleveren van overuren door politiecollega’s Limburg voor onze stichting.

Ger van Kruisbergen gaat op de fiets voor een sponsortocht naar Polen en haalt daarmee 15.000 euro op voor keuken. De cheque wordt aangeboden bij eerste transport dat wordt verzorgd door het Nederlandse leger. Veel belangstelling vanuit de Poolse overheid en school en internaat blijven een jarenproject.

Bij het afscheid van Politiechefs Burg van Baarle en Piet van Hoek wordt geld ingezameld voor de projecten van Stichting Blauw. Het geld moet direct besteed worden aan de kinderen. Het geld is geschonken aan de oudervereniging van de school/internaat. De kinderen maakten voor de eerst van hun leven een schoolreis naar Krakow.